Flyers en ander drukwerk ontwerpen

Flyers en drukwerk zijn een belangrijke basis voor het onder ogen brengen van je bedrijf. Omdat organisaties zich tegenwoordig meer en meer online afspelen worden fysieke bedrijfsuitingen wel eens vergeten. Een goede flyer of poster kan jouw doelgroep net dat zetje geven om je te bezoeken, of dat nou online is of fysiek. Daarnaast kan een flyer meegeven bij verkoop van producten ook terugkomen van je klanten stimuleren. Een flyer kan natuurlijk informatief zijn maar je kunt er ook een leuke aanbieding in meegeven. Zo verhoog je interesse en de waarde van je organisatie voor je doelgroep.

Wat is een flyer?

Een flyer is eigenlijk een kleine versie van een folder en is in tegenstelling tot een folder niet gevouwen. Het voordeel van een flyer ten opzichte van een folder is dat je met een beknopt formaat toch veel informatie over kunt brengen. Door het beknopte formaat, vaak kleiner dan een A4, kun je je flyer op veel opvallende plekken achter laten. Zoek plekken om flyers uit te delen waar mensen interesse hebben in je branche.

Hoe herken ik een professionele flyer?

Een professionele flyer herken je aan de indeling van de flyer, de stijl van de flyer en de informatie die op de flyer staat. Op een flyer is de ruimte om informatie over te brengen beperkt. Het is dus belangrijk dat je kiest voor de juiste informatie en dat je dit op een goede manier verpakt. Laat het design overeenkomen met de huisstijl van je merk, zo weet je zeker dat een flyer herkenbaar is en dat je binding met je merk ontwikkeld.

Een goede flyer is:

• Overzichtelijk: Het is duidelijk waar welke informatie staat

• Opvallend: Hij springt in het oog door een opvallend design

• Herkenbaar: Hij wordt geassocieerd met jouw merk

Wat moet er op een flyer staan?

Een goede flyer maakt de belangrijkste informatie over je organisatie duidelijk. Een flyer is niet bedoeld om alle vragen van een potentiële klant te beantwoorden. Een flyer moet interesse wekken in je product. Het is dan ook belangrijk de je een oplossing biedt aan de lezer. Daarvoor schets je natuurlijk eerst een probleem. Een probleem kan bijvoorbeeld zijn dat iemand een nieuw logo zoekt en de oplossing dat ik die ontwerp.

Naast de probleemschetsing is het belangrijk dat mensen weten waar ze meer informatie kunnen krijgen en hoe ze je kunnen bereiken. Laat in je flyer dus altijd duidelijk de link naar je website zien en je contactinformatie. Maak het je potentiële klanten zo makkelijk mogelijk.

Hoe ontwerp ik flyers?

Met flyers hou ik rekening met jouw huisstijl, een flyer moet namelijk ook herkenbaar zijn. Een flyer in jouw huisstijl wordt eerder geassocieerd met jouw organisatie. Als je een klant niet aanspreekt met je flyer laat hij je organisatie eerder links liggen, een mooie flyer in huisstijl zorgt voor positieve associatie met je organisatie. Daarnaast is het belangrijk dat je flyer overzichtelijk is en dat je doelgroep gelijk de informatie krijgt waar ze naar op zoek zijn. Efficiëntie en gebruiksgemak zijn een sterke basis voor positieve associatie met jouw organisatie.

Heb je geen huisstijl?

Ook zonder vaste huisstijl kan ik flyers voor je ontwerpen, hierbij zal ik kijken naar de belangrijkste eigenschappen van je organisatie en op basis daarvan een stijl ontwikkelen. Heb je nog geen duidelijke huisstijl, maar wil je die wel? Die kan ik ook voor je ontwerpen, kijk hier voor meer informatie.

Flyers en drukwerk laten afdrukken

Als jij tevreden bent over de digitale proefdruk zorg ik er voor dat jouw flyer of drukwerk is afgedrukt en aan je deur wordt afgeleverd. Je kunt er ook voor kiezen om een flyer of ander drukwerk landelijk te laten verspreiden, ook dit kan ik voor je regelen. 

Heb je een logo of huisstijl nodig? Kijk eens bij mijn logo en huisstijl aanbod, ik help je graag verder!